dieta odkwaszająca organizm

Zakwaszenie organizmu to zjawisko, które pojawia się dość często i w głównej mierze jest zależne od prowadzonej diety. Osoby cierpiące na taką dolegliwość uskarżają się na brak siły, częste i uporczywe bóle głowy, a także ciągłe zmęczenie. Jaka jest jednak zależność tego zjawiska, a funkcji obronnych naszego organizmu? Czy nasz organizm jest w stanie walczyć ze zbyt kwasowym PH?

Zakwaszenie organizmu – co to jest?

Zakwaszenie organizmu związane jest bezpośrednio z tym jaki poziom PH osiągają płyny w organizmie człowieka. W pierwszej kolejności uwagę należy zwrócić na rozłożenie jonów w płynach. Większa ilość jonów H+ będzie świadczyła o tym, że mamy do czynienia z kwaśnym PH natomiast w przypadku nadmiaru jonów OH- z zasadowym. Istnieje również skala, która jednoznacznie określa kiedy jaki odczyn jest osiągany. Dieta przy zakwaszeniu organizmu będzie niezbędna jeśli odczyn PH będzie miał wartości poniżej 7. W przypadku wartości powyżej jest to odczyn zasadowy. Organizm człowieka skonstruowany jest w taki sposób, że można spotkać się z miejscami gdzie będą odmienne odczyny. Ma to bezpośredni wpływ na umożliwienie tworzenia się konkretnych reakcji chemicznych.

Zakwaszeniu organizmu może ulec każdy, gdyż jest to zjawisko w dużej mierze zależne od nas samych. To co jemy ma bezpośredni wpływ na to jaki poziom PH uzyskuje się wewnątrz organizmu. Niezdrowa żywność sprawia, że nasze ciało jest obciążane poprzez sporą ilość czynności związanych z metabolizmem. Oczywiście nasz organizm jest w stanie radzić sobie z większością z nich jednak niekorzystne okoliczności trwające długotrwale mogą doprowadzić do kwasicy metabolicznej. Dieta na zakwaszony organizm ma istotne znaczenie ale bardzo ważne jest również to aby unikać nawracającego stresu, braku snu czy też pozwalać sobie na odpoczynek.

Zakwaszenie organizmu dieta będzie musiała być wprowadzona jeśli pojawią się jakiekolwiek objawy związane z kwasicą metaboliczną. Są to przede wszystkim czynniki takie jak szybszy oddech, przyspieszone bicie serca, zawroty głowy, uczucie suchości w ustach, a czasem nawet utrata świadomości. W przypadku gdy dochodzi do takich powikłań może zmienić się nawet poziom PH jaki ma nasza krew. Jest to ryzykowne przez wzgląd na to, że krew bierze udział w wielu procesach, które przez zmianę odczynu mogą zostać zaburzone. Chcąc wcześnie wykryć tego typu jednostkę chorobową najlepiej jest regularnie wykonywać badania.

Jakie jest ryzyko powikłań po zakwaszeniu organizmu?

Zmiany w odczynie wewnątrz organizmu nie należą do korzystnych dlatego też dieta odkwaszająca organizm przydaje się już w pierwszych momentach kiedy zauważalne są jakiekolwiek zmiany. Niestety istnieją także okoliczności, które przyczyniają się do zwiększenia ryzyka wystąpienia kwasicy metabolicznej. Wśród takich przypadków znajduje się:

  • Osłabienie pracy nerek bądź ich całkowita niewydolność
  • Częste biegunki oraz odwodnienie
  • Kwasica ketonowa będąca następstwem cukrzycy
  • Genetyczne dolegliwości związane z pracą metabolizmu
  • Zbyt duża dawka leków
  • Bardzo wyczerpująca aktywność fizyczna.

Jak widać istnieją przypadki, podczas których nasza ingerencja jest niewielka, a mimo to możemy być narażeni na zakwaszanie organizmu. W takich sytuacjach jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest wprowadzenie odpowiednich zmian żywieniowych, a w przypadku gdy jednostka chorobowa wywołująca kwasicę nie była leczona – rozpoczęcie leczenia. Wiele osób nie wie co jeść aby odkwasić organizm dlatego też często tak istotne jest, aby być w stałym kontakcie ze swoim lekarzem prowadzącym bądź można także skorzystać ze wsparcia dietetyków.

Jakie objawy pojawiają się przy zakwaszeniu organizmu?

Wiele osób może zastanawiać się jak wygląda zakwaszenie organizmu i jaki daje objawy. Jest to dolegliwość, która mimo, iż jest mało znana daje sporo objawów, dzięki którym można ją w miarę szybko zdiagnozować. Zakwaszenia organizmu objawy oczywiście u każdego może dawać inne, a także o innym stopniu nasilenia jednak do najczęściej występujących powikłań pacjenci zaliczają:

  1. Brak energii
  2. Częsty ból głowy
  3. Uczucie zmęczenia niezależnie od pory dnia
  4. Niska odporność
  5. Dolegliwości skórne
  6. Problemy z włosami – nadmierne wypadanie
  7. Ból mięśni
  8. Kłopoty z metabolizmem
  9. Brak efektów podczas diety odchudzającej
  10. Problemy ze skupieniem i koncentracją.

Są to objawy, które w długim przedziale czasowym mogą być bardzo uciążliwe stąd też tak istotne jest, aby w razie wystąpienia już kilku poddać się dokładnej analizie i wykonać badanie krwi. Zakwaszony organizm dieta będzie w takich okolicznościach opierać się przede wszystkim na założeniach jadłospisu lekkostrawnego tak, aby doprowadzić do stopniowego poprawiania się samopoczucia. Odkwaszenie organizmu poprzez spożywanie sporej ilości warzyw oraz innych polecanych produktów jest najlepszą metodą odzyskania zdrowia.

Produkty zakwaszające organizm

Zakwaszanie organizmu daje oznaki, dzięki którym można szybko zdiagnozować jaki problem nas dotyczy. Jest to przede wszystkim gorsze samopoczucie, problemy z odpoczynkiem, a także zaburzenia w dostarczaniu witamin. Powodem takich powikłań jest prowadzenie niezdrowego trybu życia, który koncentruje się przede wszystkim wokół spożywania przetworzonej żywności, napojów gazowanych czy używek. Takie połączenie produktów nigdy nie jest korzystne i zdarza się, że konieczne jest wprowadzenie diety oczyszczającej. Dieta na zakwaszenie organizmu będzie zatem w pierwszej kolejności opierała się na wykluczeniu niezdrowych produktów, a także artykułów przyczyniających się do zakwaszenia czyli:

  • Każdy rodzaj mięsa oraz podroby
  • Produkty słodzone
  • Pieczywo, makaron
  • Alkohol
  • Sery, mleko.

Jak widać zdecydowana większość tego co zakwasza organizm to produkty, które normalnie nie są uznawane za zdrowe. Chcąc zadbać o swój organizm, a także o samopoczucie najlepiej jest ograniczyć je bądź całkowicie wyeliminować z jadłospisu. Odkwaszanie organizmu dieta to proces, który powinien zostać wprowadzany w kontekście długoterminowym. Jeśli zauważymy u siebie poprawę i wrócimy do dawnych upodobań to szybko zauważymy również pogorszenie stanu naszego zdrowia. Zdrowe nawyki żywienia są więc najlepszym sposobem na to jak odkwasić organizm oraz jak zachować ten stan na długi czas.

Metody na odkwaszenie organizmu

Wiele osób borykających się z dolegliwościami związanymi z zakwaszeniem organizmu zastanawia się co jeść żeby odkwasić organizm. Przede wszystkim warto skupić się na odkwaszenie organizmu dieta, która opiera się na produktach lekkostrawnych, alkaicznych. Ponadto ważne jest także to, aby wprowadzić zasady co jeść żeby nie zakwaszać organizmu czyli zrezygnować ze wszystkich posiłków uznawanych za niezdrowe i bogate w produkty o odczynie zasadowym. Do głównych zasad jakimi warto kierować się podczas procesu odkwaszania zalicza się:

  • Minimalizacja spożywania mięsa
  • Dieta bogata w rośliny oraz warzywa
  • Każdego dnia dieta powinna być uzupełniania owocami
  • Zadbaj o odpowiednią ilość nawodnienia
  • Zrezygnuj z używek
  • Ogranicz albo całkowicie wyeliminuj żywność przetworzoną
  • Ogranicz cukry proste
  • Zdecyduj się na aktywność fizyczną dostosowaną do możliwości.

Stworzenie diety zgodnej z tym czym odkwasić organizm dla wielu osób wydaje się problematyczne. Nie jest to jednak powód aby rezygnować ze swojego dobrego samopoczucia. W takich przypadkach najlepszą decyzją jest skierowanie się do specjalistów, którzy doskonale wiedzą jakie są produkty zakwaszające organizm i jak powinna być stworzona dieta pudełkowa Wrocław. Gotowy catering dietetyczny poza pewnością, że zdrowie jest w dobrych rękach pozwala również mocno ograniczyć czas związany z przygotowywaniem posiłków. Decydując się na taki wariant można także przedstawić swoje preferencje co do ulubionych smaków czy też produktów, na które ma się uczulenie. Dieta dostarczana jest każdego dnia pod wskazany adres. Można zabrać ją ze sobą do pracy, ponieważ wszystkie posiłki umieszczone są w szczelnych pojemnikach.

Dieta gotowa to idealna odpowiedź na potrzeby dzisiejszych czasów. Duża część osób nie ma czasu, gdyż cierpi na natłok obowiązków. W takich sytuacjach nie jest konieczne rezygnowanie z zdrowej żywności. Poprawne nawyki żywienia można wprowadzić także wcale nie gotując. Opcja ta cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem i nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ łączy w sobie zarówno przepyszny smak, indywidualne oczekiwania oraz wymagania, a także piękny wygląd. Każdego dnia otrzymuje się zupełnie inne smaki, przez co ma się pewność, że dieta szybko się nie znudzi.

Czytaj więcej:

Share
Go top